Zing mee

Zingen bij het Haags Toonkunstkoor

Ons koor bestaat uit zo’n 100 leden met heel diverse achtergronden. We hebben leden die al 20 jaar zingen, maar ook leden die pas net beginnen aan hun eerste koorervaring. Sommige leden zijn gepensioneerd, anderen student en verder alles wat daar tussenin zit. Wat we met elkaar gemeen hebben, is onze passie voor klassieke koormuziek.

Voor ons is de repetitieavond een hoogtepunt in de week. Samen zingen is puur genieten en geeft je genoeg energie voor de rest van de week! Naast dat we hard werken om de stukken onder de knie te krijgen, is er ook tijd om elkaar te ontmoeten tijdens de pauze of na afloop bij de borrel.

Er komt veel kijken bij de organisatie van een koor. De betrokkenheid en belangeloze inzet van veel leden draagt in belangrijke mate bij om van onze activiteiten een succes te maken. Als je het leuk vindt om iets bij te dragen, dan is er altijd wel een rol te vinden die past.

Lidmaatschap

Als je belangstelling hebt, kun je eerst vrijblijvend een aantal repetities bijwonen om te kijken of je je bij ons thuis voelt. Als je vervolgens lid wilt worden, doe je auditie bij de dirigent. De dirigent bepaalt of je wordt toegelaten als lid. Als je stem nog niet voldoende ontwikkeld is, kan het zijn dat je voor een jaar op proef wordt aangenomen. Alle leden leggen eens in de drie jaar een stemtest af.

Om lid te worden van ons koor heb je bij voorkeur koorervaring, speel je een instrument en/of kun je noten lezen. Het belangrijkste is echter dat je een goede stem hebt.

Het lidmaatschap kost € 290,00 per jaar (2024). Daarnaast vragen we een bijdrage van € 16,00 per jaar voor koffie of thee in de pauze. Afhankelijk van de stukken die we zingen, komen er nog kosten bij voor de bladmuziek. De zwarte koormap waarmee we optreden tijdens onze concerten is een eenmalige verplichte aankoop van € 28,00.

Lid worden

Klinkt dit je als muziek in de oren? Je bent van harte welkom om een keer mee te doen met een repetitie. We repeteren op dinsdagavond van 20.00 tot 22.15 uur in de Vrije School, Abbenbroekweg 7 in Den Haag (ingang Gerrit Kasteinweg).

Je kunt je aanmelden via onderstaand formulier of door een mail te sturen aan onze secretaris Edith Heijting via secretariaat@haagstoonkunstkoor.nl. Telefonisch is zij bereikbaar op 06-53389913.

Meld je aan

Laat je gegevens achter en we nemen snel contact met je op. Misschien kun je de eerstvolgende repetitie al meedoen!